Jump to content

création doublon - create doubloon


Recommended Posts

-Bonjour,
Comment éviter que EVERNOTE créé des copies de mes fichiers word ou excel.
 
Je m'explique:
Lorsque je veux ouvrir un fichier situé dans une note, une copie s'ouvre, ce qui créé un doublon de mon fichier word ou excel, original.
Merci
 
Good morning, 
How to prevent EVERNOTE created copies of my word or excel files. 
 
Let me explain: 
When I want to open a file in a note, a copy opens, creating a duplicate of my word or excel file, original. 
thank you

 

Link to comment

Hi - if you open a file from an Evernote note,  you should be able to save it again back to the note so that the attached copy file is updated with the latest changes.

Hi merci de votre réponse.
Oui effectivement c'est ce que je fais, mais je ne me suis pas apercu immédiatement de ces copies, donc, des doublons se sont créés. Maintenant je fais attention. Mais est-ce normal ces copies? y at'il un moyen de les éviter de manière automatique?
 
Hi thank you for your answer. 
Yes indeed that's what I do, but I did not immediately overview of these copies, so duplicates were created. Now I pay attention. But is this normal these copies? Are there any means to avoid them automatically?
Link to comment
  • Level 5

 

Oui effectivement c'est ce que je fais, mais je ne me suis pas apercu immédiatement de ces copies, donc, des doublons se sont créés. Maintenant je fais attention. Mais est-ce normal ces copies? y at'il un moyen de les éviter de manière automatique?
 
Hi thank you for your answer. 
Yes indeed that's what I do, but I did not immediately overview of these copies, so duplicates were created. Now I pay attention. But is this normal these copies? Are there any means to avoid them automatically?

Oui, c’est complètement normal. Puisque toutes vos notes sont sauvées sur nos serveurs, les fichiers qu’ils contiennent doivent l’être aussi. Aucune façon de l’éviter.

J’aimerais souligner que la copie est crée quand vous créez la note, et pas quand vous ouvrez le fichier.

 

A copy of the file is created when it is copied into a note, and not when the file is opened from Evernote.

Link to comment

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...